Shfaqja “Agnesa e Zotiti” është premiera e parë e Teatrit Shëtitës “Çajupi” për sezonin 2024-2025. Vepra e vitit 1979 nga dramaturgu amerikan John Pielmeier me regji nga Kiço Londo do të vijë në skenë me interpretimin e tre aktorëve të njohura të teatrit tonë. Në datat 5 – 6 dhe 7 nëntor, sfida moderne dhe e vështirë, “Agnesa e Zotit” në Skenën e Universitetit të Arteve. Një shfaqje teatrore që nuk duhet humbur këtë nëntor për publikun. Nëse doni të shijoni diçka emocionale ndryshe dhe mbi të gjitha të shihni aktoret e forta Eni Jani, Laura Nezha dhe Violeta Trebicka mos e humbisni këtë shfaqje, e cila ka të bëjë me tre personazhe: Martën, psikiatre; Nëna Eprore; dhe Agnes, fillestare.
Autori John Pielmeier thuhet në materialin e veprës, përmes ngjarjeve të bujshme, por bindëse eksploron natyrën e fuqisë së Zotit në tokë, nëpërmjet një pamje humaniste. “”Agnesa e Zotit” është një betejë midis botës së fesë dhe shkencës, faktit dhe besimit. Një labirint i ndërlikuar, një ndeshje boksi e tendosur dhe bindëse. Në shumë mënyra kjo shfaqje është më e rëndësishme në botën e sotme se sa kur u shkruajt”, thuhet për veprën teatrore. Autori John Pielmeier gjatë një interviste në mars 2022, pyetjes për ata që nuk e njohin veprën, si do ta përmblidhnit “Agnes of God”, u përgjigj: “Është nje shfaqje qe vë ne dyshim besimin dhe mosbesimin, vë në dyshim mirësinë dhe shenjtërinë, vë në dyshim fajin dhe pafajësinë; me pak fjalë, është një shfaqje që i përgjigjet pyetjeve. E gjithë kjo lidhet me misterin e një vrasjeje: një murgeshë lind, një foshnje mbytet – kush e vrau fëmijën dhe pse?”.
Tre rolet në vepër
Të tre rolet konsiderohen shumë të rëndë, për aktoret që i luajnë. Marta ( Eni Jani) mbulon të gjithë gamën e emocioneve gjatë shfaqjes, nga edukatoria te antagonistja, nga psikiatria me hundë të fortë ateisteje, te shëruesia që kërkon besim. Ajo thuhet në materialin e teatrit, na ofron jo vetëm sfondin e ngjarjeve, por edhe një histori personale. “Kjo e bën atë të jetë tërësisht objektive. Marta është gjithmonë në skenë dhe ka vetëm dy “pushime” të vogla, ndërsa Nëna Superiore dhe Agnes, sjellin rikthim të ngjarjeve në manastir. Nëna Eprore (Violeta Trebicka) duke pretenduar se motra Agnes nuk e kupton atë që ndodhi, duhet të shpjegojë mundësitë e mrekullive duke njohur realitetet e botës së sotme. Nëna Miriam vepron shpejt për të kufizuar përpjekjet e Livingstone dhe për ti dhënë fund vlerësimit të saj, përpara se mund të zbulojë të vërtetën.
Kjo jo vetëm ngjall dyshimet te Livingstone, por e inkurajon më tej atë në kërkimin e përgjigjeve”, thuhet për shfaqjen. Agnes ( Laura Nezha) që lind papritur një fëmijë dhe këmbëngul se ai erdhi si rezultat i një konceptimi të virgjër, është një shpirt i bukur, por i munduar, edukimi abuziv i së cilës ka ndikuar në aftësinë e saj për të menduar racionalisht. “Në shfaqje paraqitet Agnesa me një koreografi shpirtërore të plotë, të fuqishme, tërheqëse, të ndërlikuar, të përkryer për audiencën”, vijon materiali rreth veprës. Regjisori Londo është kujdesur për një prekje dhe thellësi delikate, plot emocion dhe tërheqje. Përkthyesi Artur Lena me gjuhën e përdorur provokon mendime, është suspensues dhe dëshmon se është një përkthyes i madh i veprave me potencë të rrallë.
Përmbledhja e komplotit
“Agnes of God” është një shfaqje dramatike e dramaturgut amerikan John Pielmeier, e cila u shfaq premierë në 1979 në Qendrën Teatri Eugene O’Neill në Waterford, Connecticut. Ndodhet në një manastir, pasi një murgeshë rishtar e quajtur Agnes lind papritur një foshnjë të vdekur dhe këmbëngul se fëmija ishte rezultat i një konceptimi të virgjër. Gjatë hetimit që pasoi, një psikiatër dhe eprorja e Nënës përplasen pasi psikiatri është i vendosur për t’i marrë fund ngjarjeve në manastir. Duke eksploruar temat e besimit, instinktit të nënës dhe sa larg do të shkojnë njerëzit për të ruajtur mënyrën e tyre të zgjedhur të jetës, “Agnes of God” u vlerësua nga kritikët dhe pati një garë të suksesshme në Broadway në vitin 1982 që u nominua për dy çmime “Tony”. Më vonë vazhdoi të luhet në Teatrin Greenwich në Londër. Është më e njohur për përshtatjen e filmit të vitit 1985, me regji të Norman Jewison dhe me Meg Tilly, Anne Bancroft dhe Jane Fonda në tre rolet kryesore.